Vill ni arrangera en tävling? Här är några enkla tips och punkter att följa;

1. Utse en lämplig lokal, kan vara er träningslokal (se dock först regler gällande tävlingsyta så ni uppfyler kraven gällande mått etc.), undersök samtidigt om ni måste ha ett kommunalt tillstånd för att arragerar tävlingen (ofta via Polisen/Brandmyndigheten) och sök detta. Kontakta och boka in en tävlingsläkare, ringdomare och minst tre poängdomare (lista över domare finns på förbunssiten).

2. Ansök om sanktion för tävlingen i god tid (senast tre veckor innan) via blanketten som finns under "Tävling".

3. När sanktionen beviljats skickar ni ut en inbjudan till samtliga anslutna klubbar (detta kan även förbundet hjälpa er med). Tänk på att det är inte tillåtet att bjuda in klubbar som inte tillhör förbundet, inte heller är det tillåtet att inte bjuda en eller fler klubbar som är anslutna till förbundet. Gör en enkel budget för er tävling där ni planerar in kostnader för t.ex. tävlingsläkare, kontrollant från förbundet och övriga utgifter och räkna sedan ut en lämplig startavgift (dock max 200 kr/person) för att hjälpa täcka kostnader och även ge lite tillskott till klubbkassan är det bra med en entréavgift också.

4. Gör en planering för tävlingsdagen där ni utser sekretariat (minst tre personer; sekreterare som sköter sportpassen, speaker och tidtagare) samt funktionärer för invägning. Utöver detta behöver ni också en till två personer som sköter utlåning av handskar och skyddsutrustning (finns att låna via förbundet). Vill ni ha försäljning av t.ex. fika, entré avgift m.m. bör ni redan innan utse vilka som ska sköta detta. Tänk på att fika och lotterier kräver särskilt tillstånd från er kommun vilket bör sökas i god tid.

5. Gör en affisch och sätt upp på skolor, affärer och andra offentliga platser. Prova även ringa er lokala tidning och be dem göra ett reportage om den kommande tävlingen. Sök även sponsorer som vill synas i detta sammanhang.

6. När anmälningstiden gått ut gör ni en matchlista, maila den sedan till förbundet (info@wtka-sweden.se) för godkännande. När den är godkänd skickar ni ut den till detagande föreningar (tänk på att det är mycket allvarligt att låta icke godkända fighters t.ex. de som är i karantän eller saknar sportpass tävla. Det skadar både förbundet, sporten och kan vara mycket farligt för den enskilde fightern).

7. Skriv ut poängkort (ett för varje match), tävlings-och läkarrapport och övriga dokument t.ex. domarlista ni måste ha eller som förebnklar ert arrangemang.

8. Vid tävlingsdagen är det lämpligt att ha en genomgång på morgnen med alla fuktionärer och andra som hjälper till så ingen/inget saknas eller något är oklart.

9. När tävlingen är slut fyller ni tävlingsrapporten och ber tävlingsläkaren göra detsamma med läkarrrappporten och skickar den direkt till förbundet (maila även resultaten till förbundet så vi får en färsk och snabb uppdatering på förbundssiten).

Lycka till!